čtvrtek 26. listopadu 2015

Linecké pečivo

Minulý týden jsem začala s vánoční edicí, kde jsem vám ukázala co bych ráda našla pod stromečkem. Dneska jsem se rozhodla ukázat vám, můj první druh vánočního cukroví. Určitě si mnoho z vás říká, že jsem začala brzo. Ale jelikož budu velice brzy nastupovat do práce, později na to nebudu mít čas. 
Jak jste si určitě všimli z nadpisu, ukážu vám, jak se u nás doma dělá linecké. Není to nic speciálního ale všichni ho máme strašně rádi.

Budeme potřebovat:
333 g másla
500 g hladké mouky
170 g moučkového cukru
2 žloutky
citrónovou kůru 

170°, 8 minut 

Těsto doporučuji splácat rukama. Šlehačem to trvá déle a udělá to mnohem větší nepořádek.
Až ze všech surovin vytvoříte správnou směs, poznáte že je krásně máslová a skvěle se sní pracuje. Při vyvalovaní těsta si vál malinko podsypte moukou aby se těsto nelepilo. Né však moc aby naopak moc neztuhlo. 

Já osobně jsem si udělala jednu celou várku nebo jeden celý plech stejným vzorem. Je to pak přehlednější a hezčí. Další plech jsem vyskládala domečky které jsem malinko ozdobila, což uvidíte níže. Myslím, že je to příjemná inovace na pár kousků.

Těsto necháme v předehřáté troubě na 170° asi 8 minut. Až budou mít jednotlivé kousky jemně zabarvené okraje, tak těsto vytáhneme.

Tímto způsobem budeme pokračovat stále dokola. Následující krok je nám všem jasný. Budeme pečivo slepovat. Můžeme klasicky zvolit marmeládou ale také mě napadla nutella pro ty, co milují čokoládu. A samozřejmě nakonec lehce pocukrujeme. 

Jaké cukroví máte rádi? 





Žádné komentáře:

Okomentovat